LITE NYTT

Har varit upptagen med mycket badminton och plugg. I tisdags hade vi hemma match, halva laget fick inte spela och jg var en del av dem. Fick en tröja i storlek XXL så det ser ut som jag inte har några byxor på mig, hahah! Sen i onsdags skippade jag faktiskt badminton och jag och Andrea åkte till stanford shopping för att kolla på prom klänning och sen läste hon igenom mitt arbete och rättade min engelska, meningar och allt sånt! Super snällt verkligen!!! I torsdags så hade vi borta marsch och jag fick spela 5 min men hela grejen tog 5h det låter värre än va det var, det är kul att va med laget i h så men 5h är lite väl långt! Sen kom jag till skolan och kolade på musikalen legally blonde som var jätte bra!!!! Idag köpte jag äntligen min prom biljett och sen var det träning och sen tennis med sean och Andrea. Imorgon kommer mina vänner hit och jag kan knappt fatta det!!!!

HJÄLP

Vilken är bäst???

HELGEN

Så i lördags var jag ju på det där eventet. Sen gick vi ut och hade en jätte mysig middag. Det var ett hus som var en restaurang och vi satt i trädgården och det var live band och lampor i buskarna, super mysigt. Presic som i en film!!! Sen hämtade Fiona, Val och en annan tjej up mig och vi körde mest omkring. Träffade hennes kusin i ca 10 min. Åkte till yoghurt land och hade frozen yougurt. Hade trevligt sen åkte vi omkring lite mera. Idag sov jg ut och sen gick jag till gymmet och tränade, resten av dagen har jag jobbat på att planera inför mina vänner som kommer hit, mitt goverment paper och engelska. Drukigt massa te och kaffe!

INFO

Lite info vad som har hant. Sa nar jag kom hem hade jag fika med Andrea pa Coupa.Pa fredagen hade vi frukost pa Burrone, ingen voffla den har ganegn utan agg! Sen under lunchen stod jag och Peter i kon for prom biljetter i 35min och luckades anda inte fa nan biljett. Sa ska kopa det pa mandag, irriterade for priset gar upp, haha. Sen pa kvallen gick jag till Aplle store och fixade en ny mobil... Sen gick jag till Philz coffee dar Kira och Christina hade en liten konsert, mysigt! Sen akte jag till Mark's house for kl 6 dagen efter skulle jag va redo for att aka pa ett rotary event! Jag brukar lltid tycka att sana event ar kul men det har var verkligen inte roligt och jag var trott hahah.

THE BEST TIME OF MY LIFE

Hawaii ar en av de basta sakerna jag gjort i hela mitt liv jag var bara sa otroligt lyklig och glad och hade sa ofantligt mycket skoj! Jag har mott vanner for livet och gjort saker jag bara dromt om!

DAG 1

Vaknade tidigt pa morgonen pa hotellet och gjorde mig i ordning och at frukost! Sen akte hela gruppen en buss till flygplatesn, vi kande fortfarande inte varandra super bra men alla utbytesstudenter ar latta att umgas med. Jag forsokte undvika folk fran mitt distikt och sependerade mycket tid men tre tjejer fran BElgien. De kom alla fran olika delar sa ingen av dem pratade samma sprak. De var jatte snalla och vi ommer definitivt se varandra i framtiden! Nar vi satt pa flygplatsen och vantade smakade jag choklad bacon, AMERICA! Det var inte hemst, men inte gott heller, det var bara sa himla konstigt sa man vet inte vad man ska tycka. Val pa planet satt jag brevid Ninna en helt underbar tjej fran Danmark! Vi hade super kul och jag passade ocksa pa att tasta tomat lask, bland det vidrigaste jag smakat i hla mitt liv!

Sen kom vi fram, vi alla applodera och hurra nar vi landa, sa sjukt taggade! Kliver ut och far blomhalsband persisis som det ska vara. Sen kommer vi till hotellet och lamnar av vara saker i rum. Jag delade rum med en en fran Tiwan, Frankrike och italien. Vi blev vanner, jag spenderade inte speciellt mycket tid med dem utanfor rummet men de ar harliga tjejer.

Jag belgium tjejerna, Maria fran Sverige, Ninna och Ida fran Finland gick till Subway for att kopa lunch och sen satt vi pa graset med palmer och kollade ut over havet! Gick omkring, handlade mat och gick sen till stranden. Eftr vi chillat pa stranden ett tag gick vi tillbaka till hotellet och lagade sallad. Sen gick vi ut och kollade runt i Honolulu och gick sen pa stranden hem.

DAG 2

Vi hade aktiviteter varje morgon vilket va bra for da gick vi upp och sen hade man hela dagen till att gora annat! Sa dag 2 tog vi en skolbuss till en bat och sen akte vi ut pa havet som var alderes klarblatt! Sag Delfiner och valar! GALET! Sen stannade vi pa ett stalle for att snorkla. Jag sag sa manga havsskoljpaddpor! Var nara och det var bara helt magiskt. Under hela den tiden kunde jag inte fatta hur lucklig lottad jag ar och vilken tur jag har i livet som far gora saker som det! Var tvungen att satta pa solkram pa ruggen och det var bara en till person pa den vaningen vilket rakade va den snygga fransmanen, haha, jag var jatte glad, syd att han hade flickvan, haha!  Efter den fantastiska aktiviteten akte vi hem igen. Spenderade storre delan av dagen pa stranden. Tog pa solkram ca 6 ganger under dagen 50+ och maste skryta blev inte solbrand. Jag och en kille fran Tyskland var solkrams kompisar vi satte konstant pa mer solkram. Kvallen spenderade jag med Ninna, Bella fran Sverige och en tjej fran tysklan. Jag at hawwiansk hamburgare. Sen kollade vi runt i butiker. Och strosade omkring. De hade den storsta Victoria's secret jag nansin sett! Manga timmar spenderades dar, hahah!

DAG 3

Upp for att ga hiking. Vi tog solbuss till ett barg som vi esteg och tog bilder och sant. Det roligaste med den resan var noh Kai och Carlo som tog av sig trojorna och halsade alla och sjong romantiska sanger, hahah.
Sen kom vi tillbaka och jag och Ninna, Maria, Lisa och Luca gick och tog surflektioner. Det var sa himla roligt bland det basta under Hawaii resan. Sa himla kul, jag alskar att surfa. Surfa i hawaii kanslan ar obeskrivlig!!! Kom upp pa forsta forsoket sa jag var glad! men det var folk i vagen sa var tvunegn att slanga mig i vattnet for att inte kora pa dem. Emnd et var kul och jatte bra att vi hade en ledare som visa oss.

Sen gick vi hem bytte om och sen var det mer strossande i Honolulu med olika folk hel tiden, han hoppar omkring bland grupper. Hade Hawaii bugare igen, maste ju fa upp hamburje rakningen 27 just nu! Jatte kul!!!

DAG 4

Vaknade kl 5 for att va redo kl 6 for att ta bussen till Pearl Habor. Men vi fick inte biljetter until 12 sa vi gick till en stor marknad och var dar i timmar, gick omkring och fick testa kokosnot och kolalde runt. Sen var det dags for Pearl Habor, jag var sinnes sjukt taggad for alla soldater som skulle va dar. Kommer in och ser ingen... Frgade varan ledare vart de var och han sa att de skulle vara dar nanstans! Gorde inget forsok att dolja att jag gillar man i uniform! Men den kommer en hel bunt av sjoman och min ledare springer fram till dem och ropar sen pa mig och jag far en grupp bild med alla, hahah. Blev kallad Sailor girl efter det, haha. tog kort med varje soldat jag sa, vilket inte va manga men anda! hahah. DEt var soligt men intressant och valgjort att de det!

Sen akte vi hem hade jag lunch med en bunt andra personer, trevlig lang lunch, hade planer pa att surfa men det var daligt vader for surfing sa de hyrde inte ut surfboards. Sen gick alla vi som var 18 ar ut a 18+ klubb. Vi kom dit tidigt och det var knappt nan dar men vi sket i det och dasade hela tiden, konstant var sa himla kul! Nar alla andra borjade komma gick vi for vi va tvungna att va hemma innan 12, det var synd men vi hade verkligen super kul. Det ar kul att kunna fa anvanda att vara 18 ar for forsta gangen!

DAG 5

Borjade pa varsta mojliga satt! Tappart telefonen i toal;etten sa den ar nu dod! Det sog!
Sen tog vi skolbussen till typ en regnskog och gick en hike there for att sen komma fram till et vattenfall dar vi badade. Det sporegnade hela tiden! hahah! Jatte kul. Hade en annanas troja och annanas bikini, alskar annanas! Sen nar vi kom hem till igen var vi alla kalla for det regnade och blaste kallt. Sa vi gick till hottube! sa himla skont ! Sen gick jag och fikade med Maria vi ville basta ha kaffe, det var forsta gangen jag pratade svenska, jatte kontiskt! Vi bytte till engelska ibland bara for det kandes mer natuligt! Var gramatik var helt hemsk! "skolan ar av" " That's jatte konstigt"haha. Men det var roligt. Sen gick jag och Clair och killarna till Apple store for att kolla min mobil, men kunde fixa den nar jag kom hem igen. Sen gick vi mest omrkring. Kom hem och gjorde oss iordning.

Sen gick vi alla till hardrock. Kopte ett par shorts, den finaste hard rock jag sett! vr jatte fint! Vi hade jatte manga bord och vi bytte pins! Sen kom ett live band och vi satt alla och sjong med och klappade, sen gick vi alla upp pa scen och gjorde det hela till en klub, sa himla roligt! det var galet!!!!!! Sen gick vi alla till stranden och hade musik och dansade dar till det var dags att ga hem!!!

DAG 6

Busstur runt on var det som vantade. Vi akte till en jatte fin utsikts plats och var dar i nagra minuter. Sen korde vi forbi nagra vackra strander for att sedan komma till Dole annanas plantage. Har aldrig sett annanasar vaxa innan sen kolalde jag runt i butiken och det var sa manga norskar dar. Arligt talatr i hawaii ar det folk fran Skandinavien overallt!!! Sen fortsatte resan och vi akte till en strand och var dar i ca 2h. Sen vidare till en liten by. Dar var det en forestalning om hawaii kultur, sa himla rolig, skrattade sa jag grat och samtidingt jatte intressant!! Sen fick alla tjejer som en krona av blad och blommor. Sen akte vi en bat runt i en sjo och fick veta alla filmer som hade blivit inspelade dar. Sen hem igen, hade en jatte kul buss resa, allsang och roliga konversationer! Sen gick vi till starnden och gjorde Kai och Freddy till sjojungrfrus, sen gick jag Bella, ninna och Diana till en resturang och och hade en trevlig lang meal. Sen traffades vi alla pa stranden igen for musik och dans.

DAG 7

Hade ingen morgon aktivitet gick till standen och gjorde lite shopping och tog en milkshake fran hagendas, sinnessjukt galet god for 7 dollar.... Sen hem igen for att byta om for att sen aka till en Loua. Vi kom dit och fick snack halsband, testade att kasta spjut, gora vara egna blomhalsband, dansa hula och annat skoj. Det var valdigt turistigt men anda kul. Fick sen ga upp pa sen framfor 800 pers och dansa hula med de andra studenterna. Kulkul. Manga hula daner. Sen fick man posa och ta kort med dasarna natt jag och BElla fran sverige tycket va jatte kul, har manga fina bilder fran det, hahah! Sen kom vi hem, hade en till tilld et var dags att ga hem, sa vi gjick mest omkring!

DAG 8

Kl 9 var vi i lobbyn jag hade frukost med nagra pa ett cafe i hotellet, sen buss till flygpattsen. Koptekort och speang omkring till alla for att fa de att signera sa vi kunde ge till vara ledare. Sen akte vi hem, flygresan var vi alla jatte trotta, men det var kul anda. Val tillbaka till SF vart det gratkalas! Kommer sakna alla natt otroligt! Hade en underbar resa!!!!!!!!!

Bilder kommer senare!!!!!

HAWAII!!!

Nu har jag packat och fixat och ar nu redo for Hawaii!!!!!! kan inte fatta att jag ska dit fran den 5:e till den 13:e!!! OMG!!!!!!!

MANDAG

Igar var det skola, var inte ett dugg trott pa morgonen. Viste ju att jag bara har en dag att ga i skolan, heheh. Skippade Badmington for att ga till Stanford och mota up kern for middag och sen gick vi och kollade pa en dokumentar Chasing ice, jatte intresant domkumentar och sen var nagra som medverkat i filmen och proffesorer fran Stanford dar och folk fran publiken stallde fragor, jatte kul! Sen vart jag jatte trott nar jag kom hem!

Sen i morse nar jag gjorde lunch oppnade jag en avocado som sag ut presis som avocado ska se ut liksom helt pefekt gorn och allt, perfect sag den ut. Smakade som en vanlig avokado inget speciellt men den var galet perfect!

SONDAGS

I sondags vaknade jag upp sinnesjsukt tididgt for att vara en sondag, men jag skulle ut pa hike med Andea sa det var bara att skutta up. Vi gick omkring i ett jatte fin natur omrade med ett krongligt namn. Sag en banan snigel och allmant gick runt och pratade. Sen gick jag hem duchade och fixade mig. Jag vet inte vad det ar men jag har jatte svart att hitta insperation till att plugga, aven nu nar jag maste skriva om nagot jag tycker ar intressant. MEn om jag sitter hemma kan jag latt bli distraherad och borja kolla pa gossip girl... Sa jag bestamde mig for att ga till ett cafe i narheten. Jatte gott kafe och jag fick inte mycketgjort, skrev typ en sida, men laste mycket och hoittade andra sidor som ar bra kallor men men.

MER BILDER FRAN FASHION SHOW

DAGEN

Sa gjorde ingen ting speciellt idag, skulle pluggar, blev lite plugg och mycket ingenting, vi vet hur trott man kan bli av att inte gora natt. Man gor inget sa man har ingen ork till att gora natt heller, sa va min dag idag. MEn runt 6 tiden akte jag och Kern till Cindy's 50ar fest. Sa himla kul, nagra av mina vanner frn skolan va dar sa det va kul och sen ar det alltid kul att traffa cindy! Holl ett litet kort improviserat tal och at massa chokladfondy. Blev verkligen en lyckad kvall!

FREDAGEN

Under lunchen igar delades det ut frukt och gronsaker gratis pa skolan, jatte trevligt. Jag tog jordgubbar, clementin och en lila morot, super coolt! Smakade som en normal morot men va lila! Sen kunde vi sitta ute i graset och njuta av solskenet. Sen vard et badmington, roligt. Akte hem och sen kom Andrea och hamta up mig och sen hamtade vi upp Sean. Akte fel och en tur som skulle tagit 15min tog 40min, hahaha, det va roligt. At sen mat pa en mexikansk resturang. Amerikaner ater inte med kniv sa jag hade varldens roligaste stund att kritisera allt som Sean gjorde, live underhallning! hahaha. Andrea ater normalt! MEn sa va dagen.

DAGARNA

Okej, vad här hänt! Hade ingen badmington i tisdags så pluggade med Andrea på ett café. Var helt galet trött i onsdags och sov mäst. Sen idag började dagen med att jag kunde sova in, sen när jg vaknade kom Kern hem med dounats till frukost... Helt sinnessjukt stora men supergott tillsammans med kaffe! Det var lite komiskt för jg sitter och äter min dounat och en bil måste stanna och polisen kommer och sånt utanför vårt hus, var en amerikansk morgon om man säger så. Dog av trötthet under dagen, nu sitter jag hemma och har noll imperatin till att börja skriva mitt government paper... Men åker snart till Hawaii och allt går bara för snabbt!!!!!