YOSEMITE

Sa i Tordags hamtade Betty upp mig och korde mig till Livermore och dar motte jag upp de andra utbytesstudenterna och 4 tjejer som ska pa exchange! Vi tog sen bilden till yosemote som ar ett kant naturreservat i California. pa vagen dit stannade vi pa In'n'out och jag hade hamburgare 30!!! WOHO! Sen kom vi dit satte upp talten och at middag och hade smores. Sen gick vi och la oss, svin kalt holl pa att do, haha! 
 
Dagen efter var det min grupp, the VIKINGS som skulle fixa  frukosten. Alskade min grupp och jag var ju varldens basta team leader, haha! Jag stod for pankakorna, tror jag lagade typ 100 st. Hahah, sen var det bara att springa for att byta om for att sen ta bussen till ett stalle dar vi skulle ta en fin liten mysig hike trodde vi... 
DEt var varmt och vi hade ingen aning om hur lang hiken var, tror det var en bra sak att de ljog och sa att vi var narmare an vi var for om de hade sagt sanningen hade jag nog aldrig gjordet det. Vi gick 3,5h upp for ett berg, det var varmt, jobbigt, och allmant hemst, tror inte det var nan som enjoyed it. HAHAh, stamningen alsta, hahah, det anda man horde var folk som ville do, doda allt och alla och bara forsvinna, ga hem, hahha. Vi var tvungna att stanna flera ganger och ledaren som gick med min lilla grupp sa att vi nu kunde njuta mer av hiken, men det var bara rent ut sagt ett helevte, hahah! Alla utbytesstudenter hatar nu hiking, hahah! Men nar vi kom upp dit var det helt fanytastiskt, vilken utsikt, helt fantastiskt!!! Jatte vakert, sa dte var vart att ga igenom det helvetet for att se det, men jag ar inte saker pa att jag skulle gora det igen. Vagen ner var ocksa hemsk, men inte lika fysiskt anstangade sa det var battre, men man var verkligen tvungen att se upp sa man inte slant. Sen nar vi kom hem var vi alla doda, tog oss till durshen och sen hade vi middag och satt vid lager alden och gjorde smores igen. Det var en jatte bra dag, det var inte kul under hiken men nu nar jag ser tillbaka pa dte var det mycket battre, jag skarttar at all den smartan och alla roliga komentarer fran alla utbytesstudenter.
 
Vaknade upp och sen skulle vi pa hike igen, vi korde till toppen pa ett berg och vi trodde att vi skulle bara hika ner fran bergen, for vi va alla sa glada att det bara var down hill. Hahah, sa vi ahde det trelivgt dar anda tills vi kom fram till ett berg och man kunde hora allas fragande roster om vart nerforsbakcen var, hahah. Men efter det berget var det fint for da var det platt och varldens utsikt. Vi stannade pa ett helt fantastiskt stalle och hade lunch, det var verkligen super fint. Sen hika ner, super brant i ca 5km sa det kanndes i musklerna. Sammanlagt avrd et 13km. Vi var doda eftet det med och sen at vi revbensbjall och spelade kort! 
 
Sista dagen packade vi ihop allt och korde hem, var ganska dod, hahah! Fick hamburgare 31 ocksa! hahah
emn en riktigt bra helg! 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0