SPRING BREAK

DAG 1
 
Sa mina underbara vanner fran Sverige kom, danken va inte dar i person men i vara hjartan!!! Sa var beradd pa att grata nar de kom men var tvungen att vanta 2h innan jag faktiskt sag dem och da hade alla kanslor stangts av och det var bara skont att de antligen kom. Sen Akte vi hem pacakde upp lite och gick sen till min ksola och motte upp Andrea och kollade runt pa skolan  och sa, sen tillbaka for BBQ sa en till hamburgare nr 28! Sen gick vi over till dreas grannar, jag hade jatte mysigt men mina kompisar var lagom jetlaaggda..hahah. Sen gick vi och la oss. 
 
DAG 2
 
Vi akte till Santa Cruz som ar ett kant strand stad har. Vi gick omkring pa boardwalk och kollade pa all aklig mat man kunde kopa friterade oreos och annat sant. Sen motte vi upp Michael och eftersom han bor dar visade han runt oss i staden. Vi gick i butiker och kollade pa saker. Deras Down Town ar varldigt annolunda fran min stad sa det var intressant for mig att se, lite mer hippie an vad det ar dar jag bor. Sen hem och hade mysig middag hemma.
 
DAG 3
 
Vi gick till Stanford och stanford shopping, hade jatte god pizza till lunch och traffade Andrea och Noga, Noga var tvungen att ga men Andrea stannade resten av dagen :) Sen hade vi middag hemma och hade trevligt. 
 
DAG 4
 
Vi akte till SF, tog taget in, gick omkring i gallerian och Union Square och sen Cable Car till Pier 39, sen gick vi till Ferrybuilding. Vi missade taget vi planderade att ta men pa sparvagnen dit traffade vi en tjej som hade varit utbytesstudent i sverige jatte trevlig sa vi satt med henne och prata hela vagen och vantan, skulle likosm aldrig handa i sverige pa samma satt. Vi ahde Hamburhgare till lunhc ganska sent den dagen sa vi hade liksom ingen middag men det var nr 29 pa mitt favorit hamburge stalle i SF! super gott!!!
 
DAG 5
 
Lung dag vi gick till DTPA och spanderade typ en timme inne pa ett appotek for det fanns billigt smink... Sen gick vi omkring och kollade pa butiker hade lunch pa subway... sen kopte jag en milkshake pa Hagen-daz den ar att do for, seriost sa himla god, galet!!! Sen traffade vi Andrea och hjalpte henne hitta en prom dress jatte kul med alla olika fina klaningar. Sen akte vi alla till Coupa och testade deras varma choklad, sen hem igen. 
 
DAG 6
 
SF igen. Tog taget dit och planen var att ta en buss runt for att se staden men vi blev upptagna i shopping och nar vi kollade pa kl var det for tog for sent for att hoppa pa en buss. Men vi hade kul med att springa omkring pa olika butiker. Sen gick vi till en Baseball match, med alla vara pasar, vakterna som kollade igenom vaskorna tyckte det var ganska underhallande nar vi kom, hahahahah. Sen inegn av oss forstar ju spelet sa vi antingen brydde oss inte eller gjorde upp egna regler men all paus underhallning var vi med pa, det basta var nar det var allsang, jatte kul. Sen hem igen trotta, hahah!!
 
DAG 7
 
HAde frukost ute pa cafet dit jag och andrea brukar ga, super gott!! Satt dar ett bra tag, akte sen hem och chillade lite pa grasmattan med musik. Sen traffade vi Cindy lite kort och sen hamtade Molly och Kelley upp oss for att aka till en stor outlett och dit akte vi och shoppade som galingar om man sager sa, hahah. Underhallande!!! Hem igen for mat!!! 
 
DAG 8
 
Kern tog med oss i bilen till SF och vi fick en tur genom standen vi gick till hippie kvarteret och dar har jag aldrig varit sa det var valdigt kul att se. Vi kollade pa Golden gate saklart och lite andra olika stallen. Jatee, jatte lyckad dag verkligen!!! Sen hem igen for middag och sen akte vi till cheesecake factory for some skinnylisious ostkaka, haha. Hur man ans kan kalla det skinnilisous, hahah!! Andrea kom dit ocksa sa det var kul! Varldes godaste ostkaka, jag dor! Vi ahde verkligen jatte kul. Sen nar vi kom hem var vi alla sa trotta sa vi typ decka direckt. 
 
DAG 9 
 
Vi vakanade upp och at typ kanel bulle till frukost och sen var det dags att aka till flygplatsen och saga hejda. en vi ses snart igen, kan inte fatta att de verkligen kom, vi hade det varligen super kul!!! 
 
Dagen efter spenderade jag i mitt rum for masta dels och han se ganska manga fimler, productsiv dag! Jag hade kaffe med Andrea dock sa lamande mitt rum en gang i allafall, hahah!!!! HEJ LAT!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0