VECKAN

Har inte skrivit speciellt mycket under vecka, mästa dels för att jag har hittat en rutin här. Gå till skolan, komma hem göra läxor, simma, äta!
 
Men det här kan jag berätta:
 
* Det är alltid JÄTTE mycket folk på starbuck men man kommer fram till kassan på en sekund i alla fall. Var där i onsdags, blir frukost på starbuck de dagar mark inte kan skjussa mig till skolan, det är helt okej att gå upp en timme tidigare när man vet att man kan gå till starbucks. Ska va helt ärlig och säga att jag lyxade till det med en chokladcroisant också, så himla gott ( hade ätigt bra frukost innan också) det vart typ 25kr, det äger!!!!!!
 
* Alla papper är färgade typ, i alla mnen och man frå hur mycket papper som helt, det är galet, inget miljötänk här inte! haha, men fina är de!
 
* Alla har cyckelhjälm som cyklar här, ALLA!
 
* Har ätit samma skollunch i ca 2 veckor nu, men det är fortfarande gott.  Mörktbröd med sallad och rostbiff och sen lite vindruvor!
 
* När det var onsdag åt jag med rotary. Jätte god mat, är alltid super gott där ( har samanlagt varit där 2 gånger) Alla är också jätte trevliga. Träffade Cliff Dochterman tidigare internationell president för rotary, 86år gamal men tydig och klar när han pratade, jättte bra talare desutom!!!
 
* Franskan tar kol på mig, vi har läxor varje dag, fattar inte systemet med vilka uppgifter vi ska göra så gör antingen fel eller ingenting alls... Ska bli bätte, när vi börjar på kapitel två ska jag göra alla uppgifter för då kan det inte bli fel, har redan börjat!
 
* En jätte rolig grej! Jag ska hjälpa till under valet här borta! Jag ska stå i vallokalerna och hjälpa folk som inte förstår hur man ska göra. Ska hålla på med bord och annat sånt också, men det är alltid kul och det ingår nån utbildning av nått slag, är jätte taggad även om jag måste gå upp kl 5 på morgonen och komma hem typ vid tio :D
 
* Håller på med shakespeare under engelskan, tror det är lättare att göra det på engelska, för jag kan alltid säga att jag inte förstår för jag är en utbytesstudent, hhahaha, nejdå, bara skojja.
 
* Min hy är jätte torr så har en regel statsning på body butter framför mig!
 
* Klädreglerna på min skola suger! man måste ha shorts som går till mitten av låren, sånna shorts existerar inte vilket betyder att man måste ha långbyxor -_-
 
* Åt god pizza idag! Samma ställe som vi brukar gå till, tog vitlöksbröd med nån dipp till förrätt det var hur gått som helst!
 
* Bytter familj på söndag till familjen Eason, de verkar jätte trevliga så det ska bli kul!
 
* Pluggar lite ekonomi idag. Fick svara på massa frågor om Sveriges ekonomi idag i skolan också, det var roligt!
 
 
Okej, jag simmar 1,5 km varje dag, springer vissa, gör 200 sit-ups och 40 armhävningar varje dag, äter inte speciellt onyttigt ( bortsätt från idag) Men ändå känns det som om jag blir tjock! Så jag tyckete den här bilden passade till min känsla just nu!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Matilda Dankemeier

Kommer hem med övervikt! ;))) <3

2012-09-14 @ 17:36:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0