SWEDISH FISH!

Började dagen med engelska ja, inte mer med det.
Sen var det hemkunskap, fattar inte hur man kan få bara smält ost att vara hälsosamt dock. Vi skulle fylla i varför det var en bra fruckost och vilken näring det gav och det är bara tortilla, massa smält ost och salsa.
Foto var nice tar några bilder, franska var nästa lektion, det värkar vara nått fel med shemat så jag vet inte om min klass kommer försvinna, hahah. en fattade inte riktigt eftersom hon sa det på franska....
 
Idag under lunchen smakade jag min första "svenska fisk" haha, komiskt att vi inte har de i Sverige!
 
Sen var det Artstudio, vi får ta vad vi vill och bara måla det är bästa lektionen!!!!
 
Till det roliga med dagen. Har aldrig känt mig så stolt över att vara svensk som jag gjorde idag på ekonomi lektionen. Vi pratade om vilket land som är lyckligast och typ alla skandinaviska länder var i topp 5 haha. Sjukt stolt och då nämnde han för alla att jag var en utbtesstudent från sverige och jag får svara å frågor om hur det är i sverige med sjukvård och allt möjlogt MEGA kul, eftersom det är det jag är intresserad av och det är alltid roligt att prata om det och dela med sig. Det är faktiskt mycket som är svenskt i ekonomi klassen, absolut vodka ( nämdes för reklam i sex and the city) Nordströms, ikea alltmöjligt är mega stolt över sverige, ahha!
 
 

Kommentarer
Postat av: Matilda Dankemeier

Hahha nice var den goood???

Svar: nja, inte speciellt, den var inte äklig men unte en OMG-godis!
Sofia Blixt

2012-09-01 @ 14:34:07
Postat av: Matilda Dankemeier

äcklig****** okej meen hur är godiset annars ?? Hoppas du äter lite godis för min skull <33 haha

Svar: de har nte så mycket godis, och jag försöker att inte äta det, hahah ;)
Sofia Blixt

2012-09-02 @ 11:55:20
Postat av: Berit (J´s mormor)

Oh,Sofia så många matbeskrivningar, jag njuter och känner både doft och smak. Härligt!Lite avundsjuk!
Apropå något annat - snygga gröna byxor.

2012-09-13 @ 15:54:56
Postat av: Ing-Marie Ohlsson

Det godis jag åt när jag bodde i Usa var Skittles (röd påse),har man väl börjat äta det så smakar det bara mer!!! Dom blåa tortillachipsen är inte heller dumma,prova får du se.

Svar: hahah, jag kommer bli sååå fet!!
Sofia Blixt

2012-09-17 @ 11:34:04
URL: http://cablixt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0