I LOVE SAN FRANCISCO!!!

Jag helt ärligt älskar staden!!!! Idag fick jag gå lite mer, se och uppleva inte bara åka förbi med bil! Vill dit igen typ nu, haha, vill se mer och verkligen bara gå runt i staden och shoppa! ( ingen shopping idag nämligen :( ) Men så här så dagen ut!
 
Vi åkte till Coit tower, som är ett monument för att hedra brnmän som dog under jordbävningen och en stor brand! Världens utsikt över hela staden och det var fantastiskt väder också! Och alla bakaar är extremt branta, man kan knappt fatta det, helt galet! Ibland undrar man varför man kom på iden att bygga hus där för det är så sjukt brant!!!
 
 
 
 
 
Sen åkte vi till Lombard street som är som en sixsak väg, massa blommor och när man åkte ner för den var det som alice i underlandet, känndes som man var där, haha!
 
Sen tog vi en tur till Nordstrom och Bloomingdales, kollade mest runt men såg 2 par skor som jag vill ha och ett mobilskal, men vill köpa skalet på orginal butiken och skorna bestämde jag mig för när vi lämnade staden, haha.
 
 
Sen åkte vi till Fisherman's wharf ett helt fantastiskt ställe, även fast det var super mycket folk var det helt underbart. Lungt ett av mina favorit ställen. Där fanns Hard Rock, Bubba Gump, det var mysiga hus och så himla trevligt!!!!!!! Vi åt lunch på ett känt ställe som hette Boudin, där tog vi den kända soppan som man får i ett börd, som en brösskål Clam shower hette det, det var intressant, helt okej men ingen favorit. Därimot har jag sett ett börd som ser ut som en nalle som jag har som mål att köpa under mitt år här!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sjölejonen var sååå söta!!! Det var oligt för två brottades och den ena lyckades putta i den andra och sen vände sig en vinande sjölejonet mot alla turisket gjorde ett säl ljud och tog emot allas applåder, hahah!!!
 
Sen åkte vi till en choklad och glass fabrik, det var så himla mysigt!!!!! Verkligen gammalt men frächt, stor och smakprov på chokladen som var hur god som helst! Man kunde se choklad maskinerna och det var så himla mysigt och gott!!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
Har hast en jätte bar dag, och jag älskar verkligen den här staden!!!!

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Vilken fantastisk stad på bor vid :)! Hur tycker du att det går med språket? Tänker/drömmer du på engelska ännu? Kram

Svar: Varierar, men ibland drömde jag på engelska i sverige, haha :)
Sofia Blixt

2012-09-26 @ 15:47:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0