HELGEN

Fredag: Alla tjejer i mitt distrikt kom hem till oss, vi satt i mitt rum pratade och pluggade, hahah. Riktigt roliga tjejer! Vi bäställde hem pizza och åt sen såg vi filmen HUGO. Sen gick vi upp för att sova och prata, haha. Man ska inte vänta med att skriva för man glömmer brt allt, haha.
 
Lördag: Vi gick upp vi 6:20 för att göra oss i ordning för att åka söder ut för att träffa de andra i vårat grandistrikt och gå igenom regler m.m. Vi har hört att det är kallare där borta och att vi nog bör ha med oss varmare kläder, men just när vi var där var det sinnes sjukt varmt, ahha, bara för vi alla hade långbyxor. När vi kommer dit är det en person där av typ 10 som skulle komma och vi var typ 35 min försenade, haha. Men vi pratade alla på, bytte pin ( inte jag för jag har inga pin så jag bytte inte, jag fick, ahha) Amanda från danmark ( sjukt underbar!) har danksa vikingar som hon delar ut, sjukt avundsjuk, vill också ha vikingar ju! hah. Det var kaffe och mackor till frukost och det var jätte gott. Vi presenterade oss själva och sen gick vi för att prata regler. De gav oss också lite tip, jag säger tack så mycket så jag nästan känner mig löjligt det är sjukt, men det var en gång jag glömde och genast var Mark på mig om att jag måste säga tack, hälften av alla ord jag använder är tack och det pratade just om att man måste säga tack till allt hela tiden. Sen var det Lunch och vi satte oss där ute för att prata m.m Pratade med en kille från Belgien som komiskt nog tycker om exat samma saker som mig, allt var lika, sjukt roligt. En annan föredetta utbytesstudent som ahde studerat i Swish <-- svårt land, sa att han fick frågan om hur hans år i sverige hade varit och att han förstod mitt problem då alla från spansktalande länder säger att jag kommer från Schwizts.
 
Vi åkte ifrån lokalen hem till en, det är grindar in till det samhället... Mitt på en kulle med utsikt över vattenet, så himla fint. Där var vi bytte mer pin pratade men sen var det dags för stranden. Jag och Amanda hade då kaxat upp oss eftersom alla sa att det skulle vara kallt men vi är ju vikingar så vi var kaxiga hela tiden haha. Vi kommer dit och det är så himla fint, jag har inga bilder men ska försöka skaffa fram! Så jag och amanda skulle bara gå och känna på vattenet för att se om det var kallt ( det var VARMT) Ingen bra ide att göra med kläderna på, blir puttad ner i vattnet och alla våra kläder blev blöta... -_- Men sen badade vi alla och vågorna var enorma och sjukt kraftig ( inte livsfarligt kraftiga mormor, man kunde bada utan problem, men de var större än i sverige, det är det jag menar, haha) Sen satt vi alla och pratade och solade och till det bästa VI SÅG DELFINER!!!!!!!!!!!! Jag vet super AWESOME! Spelade vollyboll och hade det allmänt jätte bra. Åkte hem till dem igen, Alla skulle durcha av sig all sand så det tog typ 1h men sen var det dags för hamburgare, min 5:e i USA, yes jag ränknar! Mddagen pågick ett bra tag, mera mingel och så. Sen var det dags för Jaquzzi lagom i tid då en kille som varit i Argentina förra året kom och han spelar vatten polo, med andra ord är jätte snygg, haha. Sen fyllde en kille från Spanien år och en tjej från Japan så vi sjöng alla våra födelsegadssånger på vårat eget språk, svenska stack ut mäst och min röst gjorde det bara bättre! Sen såg vi på film hade kuddkrig m.m När det började närma sig sent på natten kollade jag och en kille som har en filckvän från norge på norska komiker, en video gör de narr av pip svensken, hahah. Så roligt att jag dör! Plus att jag och Amanda gör narr av varandra hela tiden och över norkska, haha, det är så himla roligt.
 
Roliga saker bara: Pratade lite franska med en tjej från frankrike som nu tror att jag är flytande på franska och kommer fram till mig och ber mig vara tok om hon inte kan nått ord på engelska, något som inte funkar så bra eftersom jag inte kan franska, haha. Och hon sa att jag hade söt dialekt, måste låta förjävligt!
 
Pratade med tjejen från Japan och visade mina japanska talanger, det vill säga 4 ord, hörde henne sen säga till sin värd mamma att jag pratar japanska, hahah, så sjukt roligt jag framstår som värsta språkgenit! hahahahahha.
 
Söndag: Alla vaknade vid typ 8 vilket var konstigt så alla somnade sent, men det var jätte stor frukost med american pancakes och lönsirap, nutella och banan, så gott så jag dör jag ÄLSKAR americanska pankakor! Sen packade vi våra grejer och åkte hem. Veronica från Italien och Amanda var hos mig till typ 16, och vi badede spelade vollyboll, allmänt njöt över hur fantastiskt dte är här, var dock inte lika glada när vi kom på att det var skola imorgon ,ahahah.
 
De åkte hem och jag gjorde klart mitt konst prodjekt, sen kom en liten nice suprice! Ann var borta så jag och mark åkte till en italiensk resturang, sjukt gott bröd, maten var också jätte god men brödet var gudomligt!

 
 
 
 
AHAHAHA, obs det är inte jag som har tagit bilden så den är upp o ner, haha.
 
Och så jag inte glömmer, jag har testat min först root beer, sjut vidrigt!

Kommentarer
Postat av: Eva-Lott Blixt

Vill du att jag ska köpa några pins och skicka till dig?

2012-09-10 @ 10:01:18
Postat av: Emma

mmmmm root beer!! Han med bruna skor och kavaj var ju snygg!!

2012-09-11 @ 17:15:05
URL: http://emmaljungberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0