DAGEN

Block-day idag, det äger!!!!!!! börjar 9:40 och har tre lektioner! Första lektonen var Hemkunskap, vi gjorde pizza, såklart. Det svåra med den kursen är att vi ska förklara varför pizza är bra för frukost, och varför pizza 'är så nyttigt, det är svårt att komma på varför det är nyttigt, haha. MEn hon älskar att jag kommer från Sverige, haha, yeey!!
 
Sen var det franska... har ärligt talat inegn aning om hur det gick, hoppas inte på bra betyg men måste ju klara det :S
 
Sen var det lunch vilket jag spenderade i art studio, måste vara klar imorgon något som kommer bli svårt, hehe. Alla andra kommer ta hem och jobba under helgen men jag är bort hela helgen så det funkar inte för mig!!! 
 
Sen var det ekonomi, roligt som vanligt. Där får jag också svara på massa frågor om hur det är i vseirge. Det är intressant att se hur nationalistiska de är i skolan. Det är altid andra länder ser up till usa, andra länder är inte lika smidiga, har inte lika bra ekonomi m.m USA är bäst, hela tiden. Det är lite sjukt. USA har en katastrof ekonomi och min lärare skryter om att USA är det bästa landet i världen i ekonomi.
 

Sen gick jag till Down-town Menlo-Park gick in till banken och skulle ficka med mitt bankkort, eftersom mitt id-kort var på ett annat språk frågade hon såklart vart jag var i från och vi prattade på ett bra tag.
Sen gick jag till en annan butik för att köpa band till mitt prodjekt i art studio, men det var såklart i yard när jag skulle betala, så jag kunde inte säga avd jag ville ha, men de förklarade att det var ca 73cm, och sen frågade de vart jag kom ifrån och då sa damen i kassan brevid att hennes son studerade i Sverige och alla i butiken började prata med mig, det var jätte roligt och alla var jätte trevliga!

De har jätte fina glas pumpor överallt, de är jätte fina värkligen, oftas är inte pumpor speciellt fina men det här är verkligen fina!!!
 
Gick vidare till en helt fantastik butik. Världen bästa inredings butik, mamma och pappa ni skulle älska den, har redan lovat damen i butiken att jag ska ta er dit, hhaha. Jätte fina saker, väldigt väldigt väldigt fina!!!!!!!!!!! Hon hade också en tjej från sverige som jobbade på deras butik i San Carlos, och vi pratade på alla är sjukt trevliga här!
 
Sen var det dags för starbuck, tog en kaffe och gjorde lite läxor, trevligt trevligt!
 
Ser nu på the Deomcrats convention, Obama och joe Biden pratar nu. Mark är 120 % Republican och hatar och komenterar allt med Obama så det gör det hela .... ja....vet inte hur jag ska förklara. Men en sak är säker amerikans politik är sjukt religiöst och nationalistisk!
 

Kommentarer
Postat av: Eva-Lott Blixt

Ha,ha då har vi en sak spikad på semestern!! Inredningsbutik!Jag kan tänka mig vad det är för stil :-))

2012-09-07 @ 07:51:15
Postat av: Julia Revlad

Det är så kul att läsa när du skriver Fia! För du vekar lära dig så himla mycket!!! Heja Obama dock ;)))))

Svar: haha, jag vet, säger inte direkt att jag hejer på honom i Marks hus, haha
Sofia Blixt

2012-09-07 @ 09:01:11
Postat av: Lillan

Jag är mycket intresserad över hur du fick till den nyttiga frukosten- knappas GI eller fettsnålt.....men det finns fler dieter :) Kolhydrat och fettrik! Och USA i valtider-underbart :)

2012-09-09 @ 20:56:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0