DISNEYLAND

Jag forstar inte hur jag kan vara sa lyckligt lottad!!! Sa Vi korde 6h ner till LA, ca 15min fran dit vi skulle sova ( Mollys skolkamrat) Vart det varldens bilko och det tog 20 min for 1miles... MEn tillslut kom vi fram dit, satt uppe och pratade lite med hennes kopis och hennes man, hans pappa kom fran Goteborg. Sen gick jag trott och la mig. Morgonen darpa gick vi upp Tidigt! God frukost och apelsiner fran tradgarden.
 
Pa vagen till Disneyland hamtade vi upp Mollys mamma och syster, bada super duper trevliga! Mollys mamma var 78 och sag ut och va ca 60, hade verkligen inte gissat pa att hon var sa gammal som hon var, sag mycket yngre ut!! Sen bar det av mot Disney land!!!
 
Disneyland ar helt arligt magiskt! Det ar sa himla fint och profesionellt gjort, alltid rent och fracht, jag kan knappt forklara! Det var magiskt fint och hela kanslan var underbar. Man skulle kunna tro att med sa mycket folk att de skulle dra ner stamningen och gjora det smutsigt med definitivt inte, jag ar sa himla imponerad och det var sa himla kul att vara dar!!!!
 
DEn forsta och en av mina favorit karuseller var Pirates of the Carabbian. Man sittter i en bat och aker igenom olika rum pyntade. Det var SA OTROLIGT VALGJORT, vid ett tillfalle kandes det helt arligt som jag var ute pa oppet hav mitt i natten och det var dimma och skepp. DEt var sa bra jag var helt i trams! Alla karuseller var nagot extra, och inte lite utan verklugen mycket extra. Flum riden fast i Disney varition var sa himla bra ocksa, det AR SA BRA GJORT! Kan inte forklara allt med det var fantastiskt!
 

 
Sen finns det ett annat slott som inte ar Askungens slott utan smallworld slott. Sa de gor om det nar det ar jul, helt magiskt, fatastiskt alla sma dockor och alla dekorationer. Sen pa kvallen blev det helt,helt,helt galet vackert med ljus. En av min favorit attraktion avr det har!
Sen var det Parad ocksa, galet fint!!!
 
 
 
Sen at vi mat pa Disney hotel, super god macka!!!!!
 
Sen var det dags for fyverkirier! Presis som i borjan av alla filmer. Slutet och allt blev morkt sen lystes det upp en del i taget. Sen borjade fyverikrierna, tog nagra bilder men de vart suddiga, men jag ville vara dar i stunden. MAGISKT! Sa himla underbart och fantastiskt, dagens hojdpunkt!!!
HAHAHA, blev en hel del bilder...

Kommentarer
Postat av: Matilda Dankemeier

Åhh vad najs fisen!!! avis tjej här i isisisiisisisiisisisss kalla sverige..

2012-12-04 @ 23:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0