STARBUCKS

Idag var första gången här i Amerika som jag tog en kaffe på starbuck. En liten, som räcker gott och väl kostade 1,6 dollar ungäfär 12 kr, sjukt billigt!!!! Var på starbuck eftersom skolan började 9:20 men mark hade ett möte och var tvungen att köra mig en timme tidigare så jag valde att spendera den tiden på starbucks med kaffe och plugga ekonomi. ( bilden är dålig jag vet, men ville inte göra bort mig för alla bilar,hahah)
 
Sen gick jag till skolan, alltid kul att gå, amrikaner går ALDRIG! När jag skulle över en väg var det vanliga gå ljus men även en röst som sa att det var okej att gå över gatan nu, hahah. Sen gick jag på trottoaren och helt plötsligt tog den slut så man var tvungen att korsa gatan och gå på andra sidan, sjukt konstigt!
 
Ska bara säga att onsdagar är helt underbara! jag börjar 9:20 och slutar 3:15 jag har långa lektioner och mina ämnen är engeslska, foto och bild, hahha ÄÄÄLLLSSSKKKAAARRR ONSDAGAR!!!!!!!
Gjorde även en interjuv med skoltidningen idag, de klassiska frågorna, vad gillar du här, vart kommer du ifrån och vad saknar du. MEn det var roligt och tjejerna var jätte trevliga.
 
Sen åkte jag hem simmade och sen var det dags för mat och efter maten fick jag BÄÄÄRR, älskar bär! Blåbär och hallon, sjukt gott. Men jag som är van vid att äta handpluckade bär känns det här så fake, för det är enorma och helt perfeckta!
 

Kommentarer
Postat av: Eva-Lott Blixt

Ha,ha ja de ser ju inte ut som våra skogshallon i Tivsjön ;)

Svar: haha, nej värkligen inte!
Sofia Blixt

2012-08-30 @ 07:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0