FÖRSA DAGEN I SKOLAN!

Idag var första dan i skolan!!!! Börjar bra tider varje dag, antingen 8:45 eller (gissar) 9:30. Så det började med att jag o Erika åkte dit för att hämta våra scheman. Sen började skolan och alla har olika klasser så man är ensam. Det är väldigt lätt att hitta här så det är skönt i allafall.
 
Lektioner:
 
Period 01: Engelska. Läraren är toppen, eller verkar så i allafall. Rolig men ändå seriös. Idag var bara en "lära känna, presentations dag" Men jag tror det kan bli kul. Så vi gjorde inte speciellt mycket. Men hon verkar bra och det kan bli intressant.
 
Det är så himla komiskt för lärarna håller verklgen på att prata ända till klockan ringer och då bara slutar de även om det liksom är mitt uppe i en mening. Sen springer man för att ta sig till nästa klassrum för att ha neästa lektion och alla gör det samtidigt så det är sjukt mycket folk. Det går 2000 personer på M-A så det är skillnad från Degeer.
 
Period 02: Sen var det dags för Foods and nutrion. Läraren var sträng och bablade på men sen kom det upp en fråga och då kom det fram till att jag var en utbytesstuden och hon vart sååå trevlig mot mig, haha, jätte komiskt. Det var också roligt för jag hörde hur ett gäng bettade om vart jag kom ifrån och när det kom fram att jag var från verke kunde jag se hur de gjorde " yes vi hade rätt" grej.
 
Period 03: Matte. Mitt matte lärare är djup och poetisk. Han börjar med att dela ut citat från poeter i klassen. Sen förklarar han att han inte är matte lärare för att han gillar matte utan för han vill hjälpa oss som individer med problem i livet. Han sa att vi inte kommer använda den här matten i vårat vardaglia liv men vi löser problem i matte och man måste lösa problem i livet och hantera det som man gör med matte tal, man delar upp talet och diskuterar och om det inte unkar slutar man inte utan man försöker till det funkar. nu när jag skriver det låter man som en fantastik fin och bra människan, det är han säkert också. Men under själva matte lektionen fattade jag inte ett dugg, men nu i efterhand förstår jag vad man säger. Han förklarar inte bra utan bara kör på och säger till och med att vi inte kommer fatta vart siffrorna kommer ifrån men sen förklarar han inte. Han kanbli intressant att ha.
 
Period 04: Franka. Hatar franka tar det bara för att jag inte ska faila kursen när jag kommer tillbaka till Sverige och måste läsa franska igen. Men hon verkar bra.
 
Period 05: Art studio. Bästa läraren, för det första heter han LeClaire och ser presis ut som en konstnär. Verkar allmänt trevlig och snäll och duktig. Dock pratar han hela tiden om hur svår den här klassen är, och jag går bara den för att de andra konst klasserna inte matchade mitt schema.... Och vi har redan fått läxa, 12 schetsher, inspererade av de mänskliga sinnerna. Det är jätte kul men det är så mycket!!
 
Period 06: Economics. Det kommer bli en rolig klass. Verkar vara roligt folk. Läraren är suvären. Morden, rolig och relevant. Kommer älska de lektionerna! Har mycket med politik att göra med, nu när det är val så jag ser värkligen fram mot det!
 
Ska börja Cross Contry men jag måste fylla i typ 1000000 papper först och jag måste då vänta till Mark kommer hem...
Det är läxor typ varje dag i varje ämne...
Bökerna är enorma!
 
 
 
 
 
Bilder från en annan dag, och om ni undrar varför jag har så varma kläder är för att jag var i San Francciso tidigare den dan och där är det inte lika varmt.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

När slutar du på dagarna? Får du köpa lunch i skolan eller har du med en papperspåse med en macka i? hää miss you babe <3

2012-08-23 @ 22:20:59
URL: http://matildadanken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0